Lielvārdes pirmsskolas izglītības Iestādes ,,Pūt vējiņi” skolotāja Inga Simaško strādā ar bērniem, kuru vecums ir no 4-5 gadiem, grupā viņu ir 23. Aprīļa mēneša temata ietvaros tika nolemts bērnus iepazīstināt ar pavasara notikumiem un tajā tika ietverta arī ģimenes tēma. Inga kopā ar kolēģi izplānoja tēmu ,,Ģimene- gan sava, gan dzīvnieku un putnu ģimene”.

Sasniedzamais rezultāts– Prast skaitīt, saskaitīt. Prast nosaukt platus un šaurus ceļus un izprast jēdzienus uz, zem, labais un kreisais.
Attīstāmās caurvijas- Kritiskā domāšana un problēmrisināšana.
Tikumi, vērtības- centība un savaldība.
Lielais jautājums- Kāda ir ģimene?

Bērni no rīta cēliena celtniecības stūrī sakārto klučus pa lielumiem, palīdz uzbūvēt platus un šaurus ceļus no dažādiem celtniecības materiāliem. Ar garām šaurām papīra lapām izmēram paklāju platumus- kurš šaurāks
un kurš platāks. Sarunu aplī bērni ierauga, ka uz tāfeles ir salikti putni un dažādas darbības zīmes, saskaitīšanas un atņemšanas. Saka, ka gribētos rēķināt. Skolotāja jautā, kā varētu rēķināt? Kāpēc ir jārēķina? Vai mamma ar tēti arī ko rēķina? Saskaitam putnus divi kopā un klāt pielido vēl viens, sanāk 3. Un ja no putnu bariņa kāds aizlido prom, tā ir atņemšana. Tāpat kā skaitītu naudu ejot uz veikalu. Ierosinu, ka mēs varētu paspēlēties ar klučiem un uzbūvēt 3 stāvu mājas, lai būtu kur dzīvot un tad liekot klāt pa klucītim mainās stāvu skaits, paliek vairāk un noņemot nost paliek mazāk. Mēs protam skaitīt, nopirktu biļeti un varētu braukt pēc tam vilcienā uz
kādu vietu kur ir daudz ceļi. Prasu bērniem, kā domā vai tie vienādi? Kā varam noteikt vai kāds platāks un šaurāks… Mēram uzliekot vienu otram virsū un salīdzinot izmērot. Pārrunājam kādi ceļi ved apkārt dārziņam.

Sēžamies vilcienā un braucam tālāk uz vietu, kurā dzīvo daudz mazu lellīšu… ar tām izdomājam rotaļu- paņemam katrā rokā pa vienai un paslēpjam aiz muguras, parādam priekšā, paceļam virs galvas un zem krēsla. Nostājamies paši aiz krēsla.
Kustību rotaļa- ,,Seši mazi bundzinieki”. Turpinājumā braucam uz grupu veikt roku vingrinājumus.
Ejot āra uz orientēšanos turpinām mērīt ceļus pēc nenoteikta mēra, stājamies viens pie otra un liekot pēdu pie pēdas. Arī laukumiņā ar celtniecības materiālu liekot uz taciņas vienu pie otra. Skaitam ziedus pastaigas laikā- cik ziedi ir dzelteni, cik balti. Cik visi kopā? Vērojam debesis, kas mums ir virs galvas, kādas tās ir, ko tajās var redzēt. Kas zem kājām, kas paskatoties pa labi, kas pa kreisi. Ejot pa pāriem, pārliecināmies, kas mums ir pie labās un, kas pie kreisās rokas. Ejot pa kāpnēm augšā skaitam pakāpienus. Pēcpusdienā krāsojam ciparus un atkārtojam krāsas.

VPII ,,Pūt vējiņi” pirmsskolas skolotāja- Inga Simaško

FOTO: VPII ,,Pūt vējiņi” vadītājas vietniece izglītības jomā- Maija Berga

FOTO: VPII ,,Pūt vējiņi” pirmsskolas skolotāja- Inga Simaško